پروژه کارآفرینی طرح کسب و کار کارخانه توليد گچ

دسته بندي : کارآفرینی » تولیدی
پروژه کارآفريني طرح کسب و کار کارخانه توليد گچ در 30 صفحه ورد قابل ويرايش


- عنوان كسب و كار

مشخصات تهيه کننده طرح:

الف: شخص حقيقي:

نام و نام خانوادگي: ........

شماره شناسنامه:

تاريخ تولد: 28/8/1367

سطح و رشته تحصيلي: دانشجوي کارداني نقاشي ايراني

شغل فعلي: دانشجو

تجزيه و تخصص:

کد ملي:

آدرس پستي:

تلفن تماس:

آدرس پستي و طرح کارآفريني:

ب: شخص حقوق:

عنوان طرح کسب و کار: کارخانه توليد گچ

2- مشخصات محل اجراي طرح

استان: خراسان

شهرستان: مشهد

ابعاد و مساحت محل اجراي طرح: کارخانه زمين به وسعت 25 هزار مترمربع مستمرخواهد شد بخشي از ماشين آلات خدا توليد در محوله روباز و بخشي آسياب و سرند نهايي ريه پوشش قرار خواهد گرفت.
نزديکتري شهر و فاصله آن تا محل کسب و کار:

فاصله ما بين تربيت و مشهد به فاصله 50 کيلومتر

فاصله محل استقرار کسب و کار تا جاده اصلي، نوع راه و جاده مربوطه

از طريق جاده مرعي به فاصله به جاده اصلي(آسيايي) متصل مي شود. 200

امکانات تامين مواد و لوازم در محل هزينه و سرمايه
امکنات تامين نيروي کار ماهر در منطه : با توجه به خبر سطحي بودن کارخانه نياز به چند گروه متخصص کارگر ماهر، و کارگر ساده مي باشد که در بخش مديريتي به توضيح کامل آنها پرداخته ايم.

- شيفت دوم

تکنسين فني 1 نفر (سرپرست شخصيت)

کارگر ماهر 3 نفر (سرپرست کوره ها و سوخت و سرپرست تعميرات و آسياب)

کارگر ساده 4 نفر (سيلوها و کوزه و کارهاي متفرقه)

شيفت سوم تکنسين 1 نفر

کارگر ماهر 2 نفر (کوره ها و تعميرات)

کارگر ساده 3 نفر (کوره ها، سيلوها و کارهاي متفرقه)

برنامه شما براي توسعه محصول تداوم تخقيق و توسعه چيست؟

با توجه به توسعه بازارهاي جهاني و فرار بودن اين محصول در آينده اي نزديک نياز مبرمي به تامين و تجهيز توليد مواد للولوزي را قابل لمس و ملموس مي دانيم.

5- توصيف کسب کار

شکل و کسب و کارتان را توصيف کنيد؟ (شخص حقيقي يا حقوقي، سهامداران ونحوه مشارکت) اين پروژه از شحص حقيقي آغاز شده و مهمترين آينده آن افزايش جمعيت و توليد منازل و ساختمان مي باشد. همچنيني اين پروژه مشارکتي است و با استفاده از سهام و فروش سهام به سهام داران واگذار مي شود.
نوع کسب و کارتان را بيان کنيد؟ (توليدي يا خدماتي) توليدات يا خدمات شما چيست؟

توليد گچ سفيد و گچ فوق العاده(آج) مي باشد.

زماني و مکان شروع طرح کسب و کار چيست؟

زمان 2/3/87

مکان: بين شهرستان مشهد متر بست در 55 کيلومتري مشهد

فرصت هاي رشد و پيشرفت شما در کسب و کارتان چيست؟

با توجه به اينکه حتما توضيح داده شده پيشرفت کار ما در گرو افزايش ساختمان سازي مي باشد.

مشاوران کسب و کار شما چه کساني هستند؟ (حقوق/ مالي/ فني و ...

مهندس مهران زحمتکش از لحاظ فني و بررسي هاي موجود ندار و همچنين وضعيت بازار را کنترل مي کند.

6- تحليل بازار و ارزيابي ريسک

الف: تحليل محيطي: اين بخش خلاصه از از صنعت و اقتصاد عمومي که کسب و کار شما مي خواهد در آن فعاليت کند ازدراهم مي کند. بررسي مي کنيم تغييرات اجتماعي افزايش قدرت، افزايش توقعات، توجه بيشتر مردم به مسائل آموزشي و فرهنگي و از اين قبيل تغييرات در کسب و کار شما چگونه تاثير گذار مي باشد.

1. موانع ورود به اين صنعتي چيست؟ گرفتن مجوز ندادن وام هاي بلند مدت و مکان

2. تغييرات و پيشرفت تکنولوژي چگونه در کسب و کار شما تاثير گذار مي باشد؟

استفاده از موارد جديد سلولوزي که فروش گچ و صنعت گچ را به مخاطره مي اندازد.

3. بسترهاي قانوني يا سياسي مرتبط با کسب و کار شما چيست؟

مجوز بايد بگيريم از طريق ارشاد، اتحاديه و ...

4. تغييرات جمعيتي چگونه بر کسب و کار شما اثر گذار است؟وقتي جمعيت بيشتر باشد فروش گچ بيشتر است زيرا ناز به ساختمان سازي پيدا ميکند و همچنين تقاضا زياد ميشود.

5-تغييرات اقتصادي(قدرت خريد،ماليات،نرخ سود،جذاب و ...)در کسب و کار شما چگونه است؟ تغييرات اقتصادي که در کشور همراه با واکنش سياسي و اقتصادي مي باشد اثر مهمي در تمام سطوووح مخصوصا در بازار مي گذارد مردم بجاي خريد مغازه پولي پس انداز ميکنند و با توجه به اينکه گچ يکي از مصالح نسبتا ارزان قيمت در توليد ساختمان ميباشد لذا عوامل مختلف زياد تاثير گذار نميباشد به روي اين صنعت.

6- تحليل خود را از محيط کسب و کارتان ينويسيد؟ (دسترسي به مواد اوليه،الودگي محيط زيست و...)با توجه به وجود معادن گچ در نزديکي محل احداث کارخانه و با توجه به بررسي هاي بعمل آمده و نزديک بودن به جاده اصلي يا اسيايي محل احداث کارخانه محل مناسبي شناخته شده است.

7- موانع ورود به کسب و کار(صنعت)مورد نظر شما چيست؟ شک در بازگشت سرمايه و نگراني از مسائل سياسي و نظرات،کمبود مواد سوختي براي کارخانه.

ب:هدفگيري بازار:

1- مشتريان شما چه کساني هستند؟ بطور خلاصه و کامل کسانيکه تصميم به احداث يک زيربنا دارند.

2- اندازه بازار هدف کسب و کار شما در زمان حال/آينده چگونه است؟ هدف ما پيشرفت کارخانه و به روز رساندن محصولات جديد و صادرات آن به کشورهاي مجاور و همسايه است.

3- بيان کنيد کسب و کار شما در يک بازار رو به انحطاط ثابت و يا در حال رشد است؟ بازار کسب و کار ما داراي فراز و نشيب بسياري بوده است.

4- کسب و کار شما چه سهمي از بازار هدف را شامل مي شود؟(در6 ماه يا 4 سال آينده چگونه است)؟ ان کارخانه با استفاده از مديران فني و مجرب و با دادن ايده هاي جديدي در اين صنعت انتظار دارد که در چند سال آينده جايگاه بسيار مناسبي در بين رقباي خود و فرا تر از آن در کشورهاي همسايه کسب نمايد.

ج- محصول/خدمات:

1- ويژگي منحصر به فرد محصول يا خدمات خود را بيان کنيد؟(بيان کنيد مشتري بابت چه چيزي حاضر است به شما پول بدهد)؟ با توجه به افزايش علم ما اين محصول را به روشهاي جديد توليد خواهيم کرد که استفاده آسان و استفاده از حداکثر ماده را داشته باشداصولا مشتري به جنسي پول ميدهد که رضايت مندي،کيفيت و قيمت آن مناسب باشد و ما تمام تلاش خود را در اين نهاده ايم که بتوانيم نيازهاي اوليه مشتري را براي خريد اين محصول فراهم سازيم.

2- بيان کنيد محصول يا خدمات شما نسبت به محصولات نمونه در بازار چگونه است؟ و شما چه کاري را متفاوت با بازار موجود انجام مي دهيد؟

فرق: با موارد مشابه کيفيت و نوع ساخت خوب اصولا چون اين محصول تقريبا براي توليد به يک شکل مي باشد تفاوت زيادي در چگونگي توليد آن نيست و تنها چند فرق ساده با ديگر محصولات دارد که تصفيه مناسب و بهتر در صد خلوص گچ و توزيع گسترده اين محصول مي باشد.

3- مشخصات فني محصول به همراه نقشه/ کاتولوگ و اطلاعاتي تکميلي و ... را ذکر کنيد؟

مشخصات فني شامل دو مرحله فيزيکي وشيميايي مي باشد که به آن مي پردازيم.

مشخصات فيزيکي

استفاده کنيد؟

در حال حاضر توزيع ما توسط کاميونها وتريلي هاست وليدر آينده اي نزديک مي توان با قطار و هواپيماهاي باربري نيز يان کار را انجام داد.

روش تبليغ محصول ياخدمات شما چگونه است و چرا اين روش را انتخاب نموده ايد؟

از طريق مجلات و روزنامه ها و واحدهاي سمعي وبصري و بيلبوردهاي تبليغلتي. اين نوع تبليغات به طور مستقيم بامشتري در ارتباط است وتقريبا 90% مردم نيز از اين روشها کالاي مورد نظر خودرا انتخاب ميکنند.

شيوه فروش محصول شما چگونه است؟ (اقساط ونقد) از هر دو روش اقساط استفاده مي کنيم.



بخش مالي

درآمد:

1) حقوق و مزايا 400/251/75

2) بيمه کارخانه 340/243/2

3) استهلاک 000/535/111

4) کارمزد وام 800/517/68

5) هزينه فروش 000/000/2

6) سود سالانه 000/900/777
دسته بندی: کارآفرینی » تولیدی

تعداد مشاهده: 1848 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 30

حجم فایل:272 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: