پروژه کارآفرینی تولید فنر تخت اتومبیل(ظرفیت 1100 تن در سال)

دسته بندي : کارآفرینی » تولیدی
پروژه کارآفريني توليد فنر تخت اتومبيل(ظرفيت 1100 تن در سال)در 37 صفحه ورد قابل ويرايش




1- 1 مقدمه :

فنر به عنوان يکي از اجزاي سيستم تعليق، نقش اساسي در کيفيت رانندگي و حمل و نقل و نيز افزايش عمر اتومبيل دارد استفاده از فنر در انواع خودرو اعم از سواري، مسفري، وانت، کاميون، اتوبوس، و واگن هاي مسافري و باربري، علاوه بر تأمين راحتي و آرامش مسافر و جلوگيري از وارد آمدن ضربه هاي ناگهاني به بار و ايجاد صدمات تخريبي به محموله ها باعث کنترل نوسانات و جلوگيري از انتقال ضربه هاي ناشي از پستي و بلندي هاي جاده به ساير اجزا خودرو شده که نهايتاً افزايش طول عمر و بازدهي بيشتر خودرو را به همراه خواههد داشت.

با توجه به کاربري، فنر در انواع فنرهاي تخت ذوزنقه اي که معمولاً به نام دسته فنر شناخته مي شوند و نيز فنرهاي تخت پاربوليک از رايج ترين فنر مورد استفاده در سيستم تعليق خودرو مي باشند. يک دست فنر عبارت است از مجموعه اي از لايه هاي فنري که هر کدام با ضخامت و طول هاي مناسب از تسمه هاي فولاد فلزي تهيه و شکل داده شده اند.



1 – 2 نام کامل طرح و محل اجراي آن :

توليد فنر تخت اتومبيل با ظرفيت 1100 تن در سال



محل اجرا :









1 – 3 – مشخصات متقاضيان :

نام


نام خانوادگي


مدرک تحصيلي


تلفن














1 – 4 – دلايل انتخاب طرح :

توجه به خودکفايي اين صنعت در دولت و همجنين نياز بازار داخلي به توليد اين محصول با توجه به اين که توليد فنر تخت اتومبيل مي تواند به رشد و شکوفايي اقتصادي کشور کمکي هر چند کوچک نمايد و با در نظر گرفتن علاقه خود به توليد هاي کارگاهي صنعتي اين طرح را براي اجرا انتخاب کرده ام.



1 – 5 ميزان مفيد بودن طرح براي جامعه :

اين طرح از جهات گوناگون براي جامعه مفيد است ، شکوفايي اقتصادي و خودکفايي در توليد يکي از محصولات ، سوددهي و بهبود وضعيت اقتصادي ، اشتغالزايي ، استفاده از نيروي انساني متخصص در پرورش کالاي داخلي و بهره گيري از سرمايه ها و داشته هاي انساني در بالندگي کشور .





1 – 6 - وضعيت و ميزان اشتغالزايي :

تعداد اشتغالزايي اين طرح 84 نفر ميباشد .




کار اصلي کمک فنر تعديل نوسان فنر بعد از عبور چرخ ار روي نا همواري است.

همانطور که در قسمت قبلي توضيح داده شد کار فنر ابقاء تماس لاستيک با زمين است و اين فنر است که ضربه هاي ناشي از دست اندار را جذب ميکند وکمک فنر نقشي در جذب دست اندازها نداشته و فقط تعديل کننده نوسان فنر است.

اشاره شد که فنر بعد از تراکم و يا کشش به حالت عادي بر ميگردد ( چون نيرو را در خود حفظ ميکند) ولي اينطور نيست که بعد از باز شدن و يا جمع شدن به حالت اصلي برگشته و حرکت ديگري نداشته باشد.در حال برگشت ابتدا فنر به نوسان شديدي مي افتد و رفته رفته شدت نوسان کم شده و ثابت ميشود.

احتمالا اتومبيلهاي کهنه را ديده ايد که هنگام عبور از دست انداز بالا پايين مي پرند دليل اين امر خرابي و عدم عملکرد کمک فنر است.اين امر تاثير بدي در ايمني و کنترل اتومبيل دارد.نوسان زياد فنر براي مسابقات سرعت نيز مناسب نيست.

در طراحي اتومبيل , سازنده ميزان سرعت عملکرد کمک فنر در تعديل نوسان فنر بررسي ميکند.چنانچه کمک فنر بلافاصله نوسان را تعديل کند سرعت انتقال وزن مناسب خواهد بود ولي اتومبيل براي سرنشينها حالتي سفت و ناراحت کننده خواهد داشت. چنانچه تعديل با آهنگ آرامتري انجام گيرد و فنر بتواند 2 يا 3 نوسان داشته باشد سرنشينها احساس راحتي و نرمي از اتومبيل خواهند داشت.

در racing هدف تعديل بي درنگ است.پرش بدنه اتومبيل روي فنر باعث نامنظم و متغيير شدن contact patche و mechanical downforce لاستيکها ميشود و ايجاد اين حالتها باعث کاهش چسبندگي لاستيکها ميشود. هر نوع پرش و حرکتي بايد سريعا برطرف شود تا لاستيکها به سرعت حداکثر چسبندگي ممکن را ارائه دهند.

همانطور که ميتوان از فنرهاي سفتتري استفاده کرد ميتوان کمک فنرهاي سفتتري نيز داشت ولي بايد ميزان سفتي کمک فنر و فنر متناسب باشد.اولا چنانچه کمک فنر از فنر سفتتر باشد نيروي کمک فنر بر فنر غلبه خواهد کرد و کار جذب ضربه و دست انداز دچار اختلال خواهد شد.

دوما کمک فنر در سرعت انتقال وزن تاثير عمده اي دارد ( در حالتهاي مختلف ديناميکي چون پيچيدن و شتاب گيري و ترمز) کمک فنرهاي سفتتر باعث افزايش سرعت انتقال وزن ميشوند و اتومبيل سريعتر به حرکات فرمان واکنش نشان خواهد داد, ولي ممکن است سرعت انتقال وزن براي راننده خيلي سريع و غير قابل واکنش باشد.

در هنگام پيچيدن راننده بايد شرايط انتقال روان وزن را فراهم کرده و بتواند محدوده حداکثر چسبندگي لاستيکها را تشخيص دهد.چنانچه وزن با سرعت زيادي منتقل شود راننده نخواهد توانست اين محدوده کوچک و حساس را تشخيص دهد و در اينصورت راننده دچار اشتباه شده و اتومبيل سر خواهد خورد.

براي شروع به تغييرات در اتومبيل خود از قطعات مناسب براي مسابقات استفاده نکنيد دليل اول ايسنت که استفاده از کمک فنرهاي بسيار سفت مخصوص ريس براي يک اتومبيل خياباني انتخاب مناسبي نيست چرا که اتومبيل در عبور از دست اندازهاي خيابان ايجاد مشکل خواهد کرد و دوما در هنگام پيچيدنهاي سريع شما حساسيت لازم نسبت به چسبندگي لاستيکها و تونايي واکنش به انتقال وزن را نخواهيد داشت.

براي اتومبيلهايي که هم در پيست و هم در شهر استفاده مي شوند ميتوان کمک فنرهاي با قابليت تنظيم ميزان سفتي (adjustable shocks) استفاده کرد , از اين کمک فنرها همچنين براي انجام تنظيمات دلخواه در هندلينگ اتومبيل براي شرايط و پيست هاي مختلف استفاده مي شود.تنظيم اين کمک فنرها به صورت دستي و در برخي از انواع اين کمک فنرها به صورت الکترونيکي انجام ميشود و راننده ميتواند براي رانندگي در شهر کمک فنر را براي حالت نرم تنظيم کند و براي رانندگي در پيست ميتوان به ميزان دلخواه بر سفتي کمک فنر افزود.با سفتتر شدن کمک فنر ميزان body roll کنترل ميشود و حساسيت فرمان افزايش ميابد.قابليت تنظيم اين نوع کمک فنرها اين امکان را به راننده ميدهد که ميزان oversteer و understeer را تنظيم کرده و تعادل اتومبيل را مناسب با پيست و يا پيچ هاي دلخواهي تنظيم کند.

چنانچه نتوانيد کمک فنرهاي قابل تنظيم تهيه کنيد با فرض اينکه هر چه کمک فنر سفتر باشد بهتر است اقدام به خريد کمک فنر نکنيد. سفتي کمک فنر بايد متناسب با فنرهاي اتومبيل باشد و چنانچه کمک فنر خيلي سفت باشد بر نيروي فنر غلبه کرده و کارايي فنر کاهش پيدا خواهد کرد.پس بايد با دانستن ميزان سفتي فنر (sprin rate) اقدام به خريد کمک فنر مناسب کرد , بخصوص در هنگام خريد کمک فنرهاي معمولي که قابليت تنظيم ندارند.

براي خريد کمک فنر ميتوانيد از افراد متخصص و يا تجربه ساير افراد کمک بگيريد و سعي کنيد از فروشگاه هاي معتبر و افراد با تجربه و ماهر خريد کنيد.

گزارش مختصر بازديد از واحد ها توليدي با خدماتي مرتبط با موضوع پروژه :

بازديد از کارخانه توليد فنر تخت اتومبيل

بر اساس هماهنگي هاي بعمل آمده در بازديد از مرکز توليد فنر تخت اتومبيل به بررسي سيستم ها و دستگاهها و ماشين آلات موجود در کارخانه پرداختيم و سيستم مديريت و روش هاي تامين مواد اوليه را در کارخانه مورد ارزيابي قرار داديم ،



جنبه هاي ابتکاري بودن و خلاقيت به کار رفته شده :

ابتکار و نوآوري در کليه رشته ها مي تواند عامل پيشرفت و توسعه قرار گيرد در بخش صنعت و در توليد کالايي مانند فنر تخت اتومبيل که بازار رقابتي بسيار شديدي دارد استفاده از ايده هاي نو و نوآوري و خلاقيت مي تواند به عامل موفقيت تبديل شود ، طراحي هاي گرافيکي تبليغاتي يکي از عوامل پيشرفت و توسعه اقتصادي در کشور هاي صاحب سبک در صنعت ميباشد ، الگوبرداري از اين روشها براي معرفي کالا و محصولات مي تواند به عنوان يک ايده نو مورد استقيال قرار گيرد .
دسته بندی: کارآفرینی » تولیدی

تعداد مشاهده: 1394 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 37

حجم فایل:693 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: